Časté otázky

1. Ako sa môžem sa zaregistrovať?
Online registráciu je možné vykonať tu. V prípade záujmu o osobnú registráciu v knižnici, obráťte sa na konzultantky v hale služieb v budove na Hlavnej 10, na prízemí.

2. Ako si predĺžim platnosť preukazu?
a) Zaslaním e-mailu na adresu: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript..
Uveďte Vaše ID Sxxxxxx a e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli pri registrácii do knižnice. Uveďte aj zmeny, ktoré nastali vo Vašich osobných údajoch, napr. zmenu e-mailovej adresy, zmenu priezviska, ukončenie štúdia, odchod do dôchodku, ŤZP preukaz a pod. O predĺžení platnosti preukazu Vás budeme informovať e-mailom. Registračný poplatok na ďalšie obdobie uhradíte cez Vaše konto v online katalógu v menu „Poplatky". Služby knižnice môžete využívať ihneď po úhrade registračného poplatku.
b) Telefonicky na tel. číslach +421918245877, +421918245878.
Uveďte Vaše ID Sxxxxxx a e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli pri registrácii do knižnice. Registračný poplatok uhradíte cez Vaše konto v online katalógu v menu „Poplatky“. Služby knižnice môžete využívať ihneď po úhrade registračného poplatku.
c) Osobne pri výpožičnom pulte v knižnici (Hlavná 10). Registračný poplatok môžete uhradiť platobnou kartou alebo v hotovosti.

3. Ako si vypožičiam dokument?
Použite online katalóg. Vyhľadajte si požadovaný dokument a rezervujte si ho.

4. Môžem si predĺžiť výpožičnú dobu dokumentu?
Predĺženie výpožičnej doby urobí za Vás automaticky knižničný systém. Vypožičná doba dokumentov sa predĺži na druhý deň po uplynutí výpožičnej lehoty, ale len vtedy, ak nie sú dokumenty žiadané ďalším záujemcom a ak máte platný preukaz používateľa. Knižničný systém predĺži výpožičnú dobu maximálne 5x.

5. Čo to znamená, ak je pri dokumente uvedené "Absenčne" a “Prezenčne”?
Absenčne - dokument je možné požičať mimo knižnicu, domov. Ak je pri dokumente uvedený dátum “Požičané do ….”, dokument je už vypožičaný iným používateľom. Prezenčne – dokument môžete študovať len v priestoroch knižnice, nepožičiava sa domov.

6. Čo to znamená, ak je pri dokumente uvedené "Príručka" a “Povinný výtlačok”?
Príručka – dokument sa nachádza v príručnom fonde a je možné ho študovať len v priestoroch knižnice (pozri tiež “Umiestnenie”). Dokument si nie je možné objednať ani cez online katalóg. Povinný výtlačok – dokument je možné vypožičať aj domov.

7. Čo mám rozumieť pod slovom “Voľný výber”?
Dokument si môžete vybrať osobne z regálu v knižnici, a to bez asistencie knihovníka. Dokumenty vo voľnom výbere sú napríklad v Americkom centre Košice alebo v Nemeckej knižnici Goetheho inštitútu.

8. Zabudol som heslo, čo mám robiť?
Ak ste zabudli heslo, zadajte svoje ID používateľa tu. Po správnom vyplnení údajov Vám bude zaslaný email, v ktorom obdrżíte html linku pre zmenu hesla.

9. Kto môže prevziať dokumenty pripravené k výpožičke?
Používateľ osobne, prípadne vopred splnomocnená osoba.

10. Ako môžem vrátiť dokument?
Vypožičané dokumenty môže vrátiť ktokoľvek pri pulte operátoriek, do návratového biblioboxu pred knižnicou na Hlavnej 10 (24 hodín 7 krát týždenne) alebo výnimočne ako poistenú zásielku poštou alebo doručovateľskou spoločnosťou.

11. Čo mám robiť, ak si nemôžem alebo nestíham prevziať dokumenty pripravené k výpožičke?
Požiadajte o predĺženie lehoty na vyzdvihnutie objednaného dokumentu o 3 pracovné dni e-mailom na adrese Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo telefonicky č. +421556222780 alebo +421 91824588.

12. Do akého času po objednaní si môžem dokument vyzdvihnúť?
Závisí to od toho, v ktorom sklade sa kniha nachádza. Obvyklý čas je do 45 minút od objednania z Hlavnej 10. Ak je dokument v externom sklade a objednávka bola zadaná v pracovný deň do 14:30, dokument bude pripravený v ten istý deň do 3 hodín. Ak bola objednávka zadaná po 14:30, dokument bude k dispozícii až nasledujúci pracovný deň. Odporúčame Vám sledovať stav požiadaviek na Vašom konte používateľa.

13. Čo mám robiť, ak dokument stratím alebo nechtiac poškodím?
Kontaktujte konzultantky e-mailom na adrese Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo telefonicky č. +421556222780 alebo +421 91824588.

14. Môžem si vypožičať dokument z príručnej knižnice alebo študovne?
Niektoré dokumenty si môžete vypožičať aj domov na víkend. Víkendová výpožičke začína v posledný pracovný deň v týždni najskôr 2 hodiny pred uzavretím študovne a končí prvým pracovným dňom nasledujúcim po víkende. Dávajte si pozor na včasné vrátanie týchto dokumentov, pretože sankčné oplatky za ich oneskorené vrátenie sú vyššie.

15. Ako si môžem pozrieť/ vypožičať normy?
Normy podľa platnej legislatívy si nemôžete požičiavať domov. Môžete si ich prezerať len v priestoroch knižnice po ich objednaní na adrese Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo v digitálnej podobe v databáze STN - online na vybranom počítači v knižnici (v hale služieb a v študovni odbornej literatúry na Hlavnej 10).

16. Ako si môžem skopírovať dokument? 
a) Použitím vlastného fotoaparátu alebo mobilu,
b) samoobslužným oskenovaním dokumentu s použitím USB kľúča (bezplatne,)
c) vyhotovením xerokópie (táto služba je spoplatnená).

Podľa autorského zákona je povolené kopírovanie maximálne 20% obsahu celého dokumentu.

17. Môžete mi spracovať rešerš?
V prípade záujmu vyplňte žiadanku. Služba je spoplatnená podľa cenníka, ktorý nájdete na našom webe v časti Služby.

18. Koľko trvá vyhotovenie rešerše?
Dodacia lehota závisí od počtu požiadaviek a náročnosti požiadavky. Obvykle to trvá 1–2 týždne od poskytnutia všetkých relevantných parametrov na jej spracovanie. Ak máte záujem o urgentnú rešerš, za poplatok 20€ bude vyhotovená do 24 hod.

19. Aká je cena rešerše?
Cena je uvedená na webe v cenníku poplatkov a služieb. Skladá sa z fixného manipulačného poplatku 5€ (do 50 záznamov), resp. 7€ (od 50 záznamov) a poplatku 0,03€ za každý vyhľadaný záznam.

20. Čo mám robiť, ak potrebujem dokument, ktorý sa nenachádza vo vašej knižnici?
Požiadajte nás o medziknižničnú výpožičnú službu, alebo môžete podať návrh na zakúpenie knihy. Musíte byť však zaregistrovaným používateľom. Viac informácií nájdete na webe pod časťou Služby.

21. Ako dlho sa čaká na knihu cez medzikničnú výpožičnú službu?
Dodanie závisí od požiačiavajúcej knižnice. Aj výpožičnú lehotu stanovuje knižnica, ktorá dokument požičiava.

22. Kto vybavuje finančné náhrady za stratené dokumenty?
Konzultantky, s ktorými sa skontaktujte e-mailom na adrese Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript. alebo telefonicky č. +421556222780 alebo +421 91824588.

23. Môžem využívať knižnicu len príležitostne bez registrácie na celý rok?
Áno, je možná registrácia a využívanie prístupu do študovní knižnice a prezenčných výpožičiek kníh (v knižnici, nie domov) na 1 deň, príp. 90 dní.

24. Kde nájdem informácie o svojich objednávkach a výpožičkách?
Tieto informácie sú dostupné po prihlásení na Vašom konte používateľa – lišta vpravo.

25. Ako je to s prístupom na internet?
V hale služieb a v študovniach je pre používateľov dostupné wifi pre prácu s vlastnými zariadeniami.

26. Sú v knižnici verejné počítače, ktoré by som mohol/mohla využiť?
V hale služieb a v študovniach je pre používateľov dostupných spolu 30 verejných pracovných staníc.